/ miércoles 26 de diciembre de 2018

A pie, solo y sin ayuda, este hombre cruzó la Antártida en 54 días

Este miércoles, Colin O'Brady llegó a la meta, en el punto Ross Ice Shelf del Océano Pacífico, tras hacer un total de 1.482 kilómetros

Un aventurero estadounidense atravesó la Antártida de norte a sur a pie en solitario, convirtiéndose en la primera persona en realizar tal hazaña sin ningún tipo de asistencia.

Colin O'Brady, de 33 años, tardó 54 días en recorrer 1600 kilómetros mientras su posición, definida por un GPS, era indicada cada día en su sitio web colinobrady.com.

O'Brady y el británico Army Captain Louis Rudd, de 49 años, salieron individualmente el 3 de noviembre del glaciar Union, en la Antártida, para ver quien lograba completar la hazaña de cruzar a pie solo y sin asistencia el continente helado.

En 1996-97, un explorador noruego llamado Borge Ousland atravesó por primera vez la Antártida en soledad, pero recibió ayuda de terceros con cometas a lo largo de su travesía.

O'Brady y Rudd, por su parte, utilizaron unos trineos llamados pulks que pesan unos 180 kilos.

O'Brady llegó al polo sur el 12 de diciembre, el día 40 de su travesía.

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Day 13: WELCOME TO MY KITCHEN. I’ve been asked a lot about what it is that I eat out here. Well, it’s Groundhogs day. I literally eat the same thing in the same sequence each day. Pictured here in my @hilleberg_the_tentmaker tent vestibule where I cook (aka boil water), I’ll explain the items from top to bottom. I start the day with a special oatmeal blend that has extra oil (added for fat) and protein powder. Next in the ziplock bag is the key to my success; the @standardprocess custom “Colin Bars” at 4000 calories per day are what I eat while I’m outside pulling the sled. I eat about 500 calories worth of bar every 90 minutes when I stop to take a 5 minute break. I worked with the top doctors and food scientists at Standard Process to get this just right. We did loads of blood tests and honed in the exact ingredients and nutrients that would fuel me the best. It’s all 100% whole food and organic. Things like coconut oil, nuts and seeds, and additional whole food supplementation to optimize all the phytonutrients I need. Honestly, this stuff is magic and I’m confident will be the key to success. As pictured I have one ramen in the middle of the day for a warm pick-me-up and some extra salt. In my cup here is two servings of Standard Process Veg-E Complete Pro protein. This is the first thing I have when I get in my tent after a long day. Then comes four cups of chicken noodle soup for the soul, and lastly an @alpineaire freeze dried dinner. I have four flavors, but my favorite has been the Black Bart Chili. ~7000 calories total intake fueling me each day. Food makes up the vast majority of the weight in my sled, but each day that I eat my ration, my sled gets a little lighter and I can go a little farther. Then repeat. I wake up and do it all over again! Check out the @outsidemagazine article that details more about my nutrition! #TheImpossibleFirst #BePossible https://www.outsideonline.com/2365661/colin-obrady-how-fuel-solo-unassisted-antarctic-crossing

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Este miércoles llegó a la meta, en el punto Ross Ice Shelf del Océano Pacífico, tras hacer un total de 1.482 kilómetros.

Rudd le sigue a uno o dos días de distancia.

O'Brady cubrió los últimos 125 kilómetros en 32 horas tras decidir, mientras se hacía el desayuno, hacer la última etapa de un tirón.

"Mientras hervía agua para prepararme el desayuno, una pregunta aparentemente imposible surgió en mi mente", escribió O'Brady en Instagram. "Me pregunté: ¿Sería posible hacer el camino que me queda hasta la meta de una tirada?"

"Para cuando me estaba atando las botas, el plan imposible se había convertido en un objetivo consolidado", dijo. "Voy a hacer un esfuerzo y tratar de hacer los kilómetros que me faltan de un tirón".

The New York Times describió el esfuerzo de O'Brady como uno de los "hechos más notables de la historia polar", a la altura de la "carrera por conquistar el Polo Sur" del noruego Roald Amundsen y el ingles Robert Falcon Scott en 1911.

En 2016 un oficial del ejército inglés, el teniente coronel Henry Worsley, había intentado realizar la misma proeza, pero murió cuando buscaba terminar sin asistencia la travesía.

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Day 47: THIS TOO SHALL PASS. After having my best day of the expedition yesterday, I nearly had my worst day today. I went to battle hard with my personal demons today. My anxiety started building last night after listening to a huge wind storm grow outside. The rattling of my tent kept me up and I began to get more and more nervous knowing I had to go out in it. I did my usual morning routine and then stepped into the madness. As expected, it was brutal. Blowing snow, sub zero temps and zero visibility. I packed off and headed out into the whiteout. I just entered a part of the route known as “Sastrugui National Park” aptly named for having the biggest sastrugui on the route. Pretty much the worse place to find yourself not being able to see where you are going. Due to the massive sastrugi, it’s also the one stretch where no plane can land so you are in dire straights if an emergency occurs. That really started playing on my mind after I fell hard 5 times in the first hour. What if I broke a bone or a ski? Maybe I should stop? I bargained with myself and finally decided I had to set my tent back up, less than two hours into the day. I told myself in my tent if I wanted to keep going that I could put on my long skins for better grip on the uneven surface and then continue. But I knew the effort it would take to put up the tent in a storm, it’s unlikely I was going any further. I fought to get the tent up, got inside with my skis, skins and stove, and put on my long skins. It was now decision time. Go back out? The voice in my head told me to stop, wait out the storm, rest. But the other voice told me I needed to keep moving forward or I’ll run out of food. My mind was ripping me apart. I closed my eyes and decided to meditate for a couple minutes repeating my favorite mantra: “This too shall pass.” One way or another I’d find my way out of this. Calmed and with renewed resolve I got back outside, fought to get my tent down and packed and continued onward. The storm outside never got any better, in fact it got progressively worse. However I managed to calm the storm in my mind and knock out 21.5 miles today. A great day all things considered.

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Un aventurero estadounidense atravesó la Antártida de norte a sur a pie en solitario, convirtiéndose en la primera persona en realizar tal hazaña sin ningún tipo de asistencia.

Colin O'Brady, de 33 años, tardó 54 días en recorrer 1600 kilómetros mientras su posición, definida por un GPS, era indicada cada día en su sitio web colinobrady.com.

O'Brady y el británico Army Captain Louis Rudd, de 49 años, salieron individualmente el 3 de noviembre del glaciar Union, en la Antártida, para ver quien lograba completar la hazaña de cruzar a pie solo y sin asistencia el continente helado.

En 1996-97, un explorador noruego llamado Borge Ousland atravesó por primera vez la Antártida en soledad, pero recibió ayuda de terceros con cometas a lo largo de su travesía.

O'Brady y Rudd, por su parte, utilizaron unos trineos llamados pulks que pesan unos 180 kilos.

O'Brady llegó al polo sur el 12 de diciembre, el día 40 de su travesía.

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Day 13: WELCOME TO MY KITCHEN. I’ve been asked a lot about what it is that I eat out here. Well, it’s Groundhogs day. I literally eat the same thing in the same sequence each day. Pictured here in my @hilleberg_the_tentmaker tent vestibule where I cook (aka boil water), I’ll explain the items from top to bottom. I start the day with a special oatmeal blend that has extra oil (added for fat) and protein powder. Next in the ziplock bag is the key to my success; the @standardprocess custom “Colin Bars” at 4000 calories per day are what I eat while I’m outside pulling the sled. I eat about 500 calories worth of bar every 90 minutes when I stop to take a 5 minute break. I worked with the top doctors and food scientists at Standard Process to get this just right. We did loads of blood tests and honed in the exact ingredients and nutrients that would fuel me the best. It’s all 100% whole food and organic. Things like coconut oil, nuts and seeds, and additional whole food supplementation to optimize all the phytonutrients I need. Honestly, this stuff is magic and I’m confident will be the key to success. As pictured I have one ramen in the middle of the day for a warm pick-me-up and some extra salt. In my cup here is two servings of Standard Process Veg-E Complete Pro protein. This is the first thing I have when I get in my tent after a long day. Then comes four cups of chicken noodle soup for the soul, and lastly an @alpineaire freeze dried dinner. I have four flavors, but my favorite has been the Black Bart Chili. ~7000 calories total intake fueling me each day. Food makes up the vast majority of the weight in my sled, but each day that I eat my ration, my sled gets a little lighter and I can go a little farther. Then repeat. I wake up and do it all over again! Check out the @outsidemagazine article that details more about my nutrition! #TheImpossibleFirst #BePossible https://www.outsideonline.com/2365661/colin-obrady-how-fuel-solo-unassisted-antarctic-crossing

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Este miércoles llegó a la meta, en el punto Ross Ice Shelf del Océano Pacífico, tras hacer un total de 1.482 kilómetros.

Rudd le sigue a uno o dos días de distancia.

O'Brady cubrió los últimos 125 kilómetros en 32 horas tras decidir, mientras se hacía el desayuno, hacer la última etapa de un tirón.

"Mientras hervía agua para prepararme el desayuno, una pregunta aparentemente imposible surgió en mi mente", escribió O'Brady en Instagram. "Me pregunté: ¿Sería posible hacer el camino que me queda hasta la meta de una tirada?"

"Para cuando me estaba atando las botas, el plan imposible se había convertido en un objetivo consolidado", dijo. "Voy a hacer un esfuerzo y tratar de hacer los kilómetros que me faltan de un tirón".

The New York Times describió el esfuerzo de O'Brady como uno de los "hechos más notables de la historia polar", a la altura de la "carrera por conquistar el Polo Sur" del noruego Roald Amundsen y el ingles Robert Falcon Scott en 1911.

En 2016 un oficial del ejército inglés, el teniente coronel Henry Worsley, había intentado realizar la misma proeza, pero murió cuando buscaba terminar sin asistencia la travesía.

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Day 47: THIS TOO SHALL PASS. After having my best day of the expedition yesterday, I nearly had my worst day today. I went to battle hard with my personal demons today. My anxiety started building last night after listening to a huge wind storm grow outside. The rattling of my tent kept me up and I began to get more and more nervous knowing I had to go out in it. I did my usual morning routine and then stepped into the madness. As expected, it was brutal. Blowing snow, sub zero temps and zero visibility. I packed off and headed out into the whiteout. I just entered a part of the route known as “Sastrugui National Park” aptly named for having the biggest sastrugui on the route. Pretty much the worse place to find yourself not being able to see where you are going. Due to the massive sastrugi, it’s also the one stretch where no plane can land so you are in dire straights if an emergency occurs. That really started playing on my mind after I fell hard 5 times in the first hour. What if I broke a bone or a ski? Maybe I should stop? I bargained with myself and finally decided I had to set my tent back up, less than two hours into the day. I told myself in my tent if I wanted to keep going that I could put on my long skins for better grip on the uneven surface and then continue. But I knew the effort it would take to put up the tent in a storm, it’s unlikely I was going any further. I fought to get the tent up, got inside with my skis, skins and stove, and put on my long skins. It was now decision time. Go back out? The voice in my head told me to stop, wait out the storm, rest. But the other voice told me I needed to keep moving forward or I’ll run out of food. My mind was ripping me apart. I closed my eyes and decided to meditate for a couple minutes repeating my favorite mantra: “This too shall pass.” One way or another I’d find my way out of this. Calmed and with renewed resolve I got back outside, fought to get my tent down and packed and continued onward. The storm outside never got any better, in fact it got progressively worse. However I managed to calm the storm in my mind and knock out 21.5 miles today. A great day all things considered.

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